اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| ۱۰۴ کارگر در سرخه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه از حمایت اصناف آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۴ نفر از کارگران در سامانه بیمه بیکاری شهرستان سرخه ثبت‌نام کرده‌اند.

فارس من| ۱۰۴ کارگر در سرخه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «لزوم پیگیری وضع بیمه بیکاری در سمنان»، پیگیری این مسأله را درخواست کرده‌اند.

مهدی احسانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: برخی اصناف در شهرستان سرخه از زمان شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند.

وی افزود: این اصناف آسیب‌دیده شامل تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی و بستنی، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی، مراکز آموزشی، صنایع‌دستی، حوزه درمان و آزمایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها استند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه اضافه کرد: میزان خسارات وارده به کارخانه‌های این شهرستان با عنایت به اینکه ارقامی از سوی آنان اعلام نشده است؛ قابل‌ارائه نیست.

احسانی بیان کرد: تاکنون 104 نفر از کارگران در سامانه بیمه بیکاری شهرستان سرخه برای دریافت بیمه بیکاری در ایام شیوع کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا دریافت بیمه بیکاری برای اسفندماه سال 98، فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال 99 است و بعد از آن، کارگران باید در محل کار خود حضور یابند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه این اداره اقداماتی را برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌دیده انجام داده است، گفت: این خدمات شامل اعطای وام یک میلیون تومانی به اقشار کم‌درآمد (یارانه‌بگیر)، برنامه‌ریزی تسهیلات به کارفرمایانی که نیروی خود را در زمان کرونا حفظ کرده‌اند، اعطای تسهیلات به کارگاه‌ها و اصناف آسیب‌دیده از کرونا و پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکارشده در زمان کرونا است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول